El dic de la tramitació anorèxica

last modified 2010-07-14 13:17
El dic de la tramitació anorèxica

Amb la màxima protecció a nivell europeu, la posidònia de Son Blanc s'elimina sense cap compensació ambiental.

L'obra del dic de Son Blanc ha de contemplar compensacions ambientals i ha d'exigir responsabilitats a qui fins ara s'ha saltat les obligacions que tenien.

El dic de Son Blanc ha patit repetides deficiències en la seva tramitació (estudis incomplets, documents no signats, etc). Ara, el Govern pretén ampliar la instal·lació i vol evitar que les noves obres hagin de passar per estudi d'impacte ambiental tal i com diu la llei.

Si un projecte pretengués eliminar 4.000 m2 d'alzinar i en pogués afectar posteriorment uns altres 30.000 m2, ningú entendria que se l'eximís de fer estudi d'impacte ambiental al·legant que els efectes són poc significatius. Idò el dic de Son Blanc té aquest mateix pronòstic, però afectarà a praderies de posidònia, que tenen un grau de protecció superior a l'alzinar a nivell europeu.

Des que han començat les obres, hi ha una zona on la conductivitat de la mar ha augmentat en 1.000 vegades. Però no sabem a què es degut perquè el Pla de Vigilància Ambiental no ho explica.

Aquest Pla de Vigilància deia que s'havien de preveure sistemes per renovar l'aigua de dins el dic quan els nivells de nutrients siguin elevats. Ara ja se sap que s'està donant un augment notable de demanda química d'oxigen (DQO), la qual cosa significa un augment de la presència de matèria orgànica que, a més de fer baixar la qualitat de les aigües, posa en perill 200.000 m2 de posidònia. Però segueix sense contemplar-se enlloc el sistema de renovació de l'aigua interior.

Per compensar la primera afectació a la posidònia, el Govern anterior va assignar un suplement de 200.000 € a un programa dedicat a la posidònia. Però mai s'ha explicat a quines actuacions es va destinar aquesta partida pressupostària. I veient les notícies que arriben de la legislatura anterior, es generen seriosos dubtes que aquests diners arribessin al lloc previst.

El GOB creu que, ja que el dic de Son Blanc està molt avançat, cal aconseguir que sigui operatiu. Però això no és excusa per no intentar minimitzar els efectes ambientals, ni per no plantejar mesures compensatòries, ni per no demanar responsabilitats a qui no ha estat responsable, ni per intentar evitar un tràmit (l'avaluació d'impacte ambiental) que es demana a tots els ciutadans amb projectes aplicables.

Si no es compleixen aquests requisits bàsics, caldrà pensar en l'estranya coincidència entre les grans obres que queden, misteriosament, exemptes de control ambiental: la plataforma petrolífera del golf de Mèxic, impulsada per British Pretroleum; les perforacions de petroli properes al Delta de l'Ebre, promogudes per Repsol; o el dic de Son Blanc, executat per Ferrovial.

 

PD. El GOB lamenta el luctuós succés d'ahir, que es va traduir en la pèrdua de la vida d'un treballador del dic, i es suma al condol cap a la família de l'operari.

 

No es poden fer les coses millor?

Posted by Anonymous User at 2010-07-15 08:41
Gràcies per la vostra feina.

Dic no

Posted by Anonymous User at 2010-07-15 11:01
Ja començ a estar cansat del Gob i dels seus companys, fins fa poc pensava que el gob era un bon grup, i fins i tot hi estava ben d'acord amb sa vostra manera de fer, però resulta que es temps ho posa tot al seu lloc i s'està demostrant, que ho feis a sa vostra manera i no hus importa el que sa gent us proposa.
Ara podeu plorar amb sa mort d'aquest operari pero us record que es DIC hi es en part perque vosaltres ho vau permetre, perque saps que n'hi ha de ''mangoneos'' quan es volen vots!!!!!!!

Es una opinió i ara hem sent identificat amb molta gent que opina sobre el gob, i sobre la manera que té de fer les seves històries, tansols vull dir que farè propaganda crítica sobre vosaltres i no hem cansaré.

Es Dic put i sa gent qui l'envolta encara més! I el més trist, despres de tot, és veure com ens inflen ets ulls amb escrits alarmistes, amb sa posidónia i demés, si haguessiu volgut aço no ho hauriem de lamentar.
Accions gent del GOB, açó és el que en realitat val i es fa notar.

Cridar o treballar

Posted by Anonymous User at 2010-07-15 13:06
Dic no, pots pensar el que vulguis, però em sembla que la teva crítica és molt injusta. El GOB es va deixar la pell durant 10 anys per impedir que es fes el gran dic a la bocana (amb port esportiu, camp de golf, urbanització, carretera, etc). El projecte de Son Blanc és conseqüència d'una gran rissaga en el pitjor moment. Com que es va consensuar amb tots els partits, la major part de gent ha deixat d'obrir la boca.
Però el GOB no ha callat. És l'única veu que s'atreveix a dir segons quines coses. I ho diu en públic, no a la barra del bar.
El que Menorca necessita no és gent que renega de tot, sinó gent disposada a sumar esforços per evitar que aquesta illa acabi com tots sabem.
Carregar contra el que està més aprop ideològicament, és una característica dels que es creuen molt autèntics i mai mouen un dit. No vulguis entrar en aquesta categoria.
La culpa del dic de Son Blanc no pot ser mai del GOB. Pense-hi un poc.

s'historia està escrita, però es pot canviar

Posted by Anonymous User at 2010-07-15 13:25
Per començar, jo no reneg. I no teniu ni idea del que la gent fa per s'illa. GOB hem de xerrar amb fonaments.
Passar olimpicament, de la manifestacio en contra del DIC, quan encara no estava començant, es treballar segons el GOB ! a la seva manera es clar.
Aixo és lo trist i sa veritat, encara que despres, amb quatre parauletes màgiques intentem quedar bé. Aixi funcionau des del meu pun de vista, encara que sa veritat ha de ser dita, al GOB li agrada menorca i la vol preservar, pero no som pocs els que hem estat rebutjats per aquest grup, a l'hora de voler aportar coses per millorar sa nostra illa, el problema entra quan ens tornam intolerants i
pensau que si no es fa a la vostra manera, ja no esta bé, i repetesc, no som l'unic que ha esta rebutjat, simplement perque a nivell politic no interessava.
Que es el GOB un grup d'ecologistes o un grup de politics d'isfressats d'ecologistes ?

Hi ha gent que ja sap sa resposta, sense necessitat d'haver de llegir paraules màgiques, sino que surt a sa llum, amb es temps.......

pd: Ara sa culpa serà de sa rissaga ehhhhhhhhh, au idó aclarit.

S'història està escrita...........

Posted by Anonymous User at 2010-07-29 16:36
totalment d'acord amb aquest comentari

Canviant la història

Posted by mcamps at 2010-07-15 19:09
Certament, el dic de Son Blanc és una batalla perduda, i ara esteim intentant que no augmenti gaire el mal ambiental inicialment planejat (demanam qe l'ampliació també passi els tràmits ambientals obligats), i que l'obra no es converteixi en un forat sense fons per destinar-hi euros públics (ja duim 27 milions de desviació).

Com algú ha dit abans, el GOB va treballar molt per frenar el Gran Dic, i això es va aconseguir. Però no va ser possible aturar el projecte de Son Blanc. Això és una realitat. Però una cosa és ser crític amb les actuacions que hagi fet o no el GOB i l'altra és dir que el GOB és el responsable que es faci el dic. Se'ns acudeixen altres responsables bastant més fonamentats.

En les lluites socials s'aconsegueixen victòries i derrotes. Perdre una batalla important és dur, però si a més usam aquesta decepció per carregar contra els que estan al mateix bàndol, les pròximes derrotes seran majors.

Per sort, les persones i entitats que han treballat des de fa dècades per preservar l'illa, no es van deixar endur per aquestes temptacions fàcils, quan es van perdre batalles (i moltes) anys enrere. Si haguessin adoptat aquesta postura, Menorca estaria ara destrossada.

GOB

"Reinventar" ???

Posted by Anonymous User at 2010-07-16 09:42
¿ Y que dice. La Agencia Europea de Medio Ambiente sobre la destrucción de 4000m2 de Posidonia? El principal organismo público europeo dedicado a suministrar información ambiental a los políticos y a los ciudadanos, con el fin de apoyar el desarrollo sostenible y de contribuir a conseguir mejoras significativas y cuantificables del medio ambiente de Europa.
Cuyo objetivo para 2010 es detener la pérdida de la biodiversidad mediante evaluaciones sobre la planificación territorial y marítima.
¿No sería mejor “reinventar” el uso del dique? Lo hecho, hecho está… que sirva ocasionalmente como atraque de las navieras… (¿Existe una garantía? ¿Un compromiso firmado de que las navieras están interesadas en atracar en el nuevo dique?)… Tal vez podría servir como puerto de buques oceanográficos y plataforma base de proyectos europeos. (Cambios en la productividad marina y en la composición de las comunidades fitoplanctónicas como controladores del CO2 atmosférico, Bioactividad de alimentos Vegetales marinos, los ciclos bioqueoquímicos costeros, los recursos marinos en medicina, repercusiones para la economía local de la explotación de los litorales y la contaminación marina en su franja costera. Etc. etc. etc. ) Proyectos que podrían dar trabajo a muchos de nuestros jóvenes menorquines y servir para promocionar Menorca como lugar base de proyectos científicos en el Mediterráneo. El turismo de sol y playa se ha terminado y nos quedan 5 ó 6 años para ponernos las pilas (recargables claro).
El GOB ha demostrado, bajo mi humilde opinión, siempre coherencia.
Un saludo
Tramuntana

Intolerància?

Posted by Anonymous User at 2010-07-16 12:41
Em fa gràcia que en Dic No, acusi d'intolerants aquells que no estan d'acord 100 % amb el que ell pensa. Jo també dec ser un intolerant idò, encara que segurament estigui d'acord amb tu en el 90 %.

Mira. Jo estic en contra del dic i no vaig anar a la manifestació, perquè tenia clar que seria un fracàs. Anar a una mani queda molt bé, però els qui la organitzen han de saber la responsabilitat que agafen. Perquè si surt poca gent, l'efecte que s'aconsegueix és el contrari que el que es buscava.

Ja no estem als anys setanta, i convocar manifestacions en quatre dies és un suïcidi. No has pensat, Dic no, que potser la mani també va ajudar a que es fes el dic? Perque el missatge que es va trasmetre és que el tema importava a molt poca gent.

Es molt fàcil repartir culpes cap els altres i anunciar guerra eterna als que no ho fan com tu voldries. El que em crida l'atenció és fer això i dir, a la vegada, que els altres són intolerants.

Per jo els intolerants són la constructora que no té mai prou milions, els polítics que demanen fer creixer el dic sense pensar-hi, i els tècnics que els hi fan el joc.